top of page

הבלוג שלי

איך להתכונן לבוק בת מצווה- המדריך המלא.

לפני הכל, הספקתם כבר להיכנס לגלריית בוק בת המצווה שלי? אתם מוזמנים!



בשנים האחרונות בוק בת מצווה הופך ליותר ויותר פופולרי. כבר אי אפשר למצוא כמעט אירועי בת מצווה ללא אלבום בכניסה. וגם כשאין אירוע, לרוב אוהבים להעניק לנערה את החוויה של הצילומים כפי שכולן מקבלות. לפני הכל, אפשר לקרוא כאן-


אם סגרתם צלמת היא תוכל לעזור לכן להחליט איך להתכונן ומה להביא לצילומים. לרוב היא תשלח לכן פרטים שכוללים עצות והכוונות. תרגישו חופשי גם להתייעץ איתה, היא תדע מה עובד הכי טוב.

בנוסף, אני ממליצה לקחת דף לפני שתכננתן עם הצלמת את הצילומים ולכתוב את מה שעולה בדעתכן. אם יש לכן רעיונות לאביזרים שאתן יכולות להביא (בנוסף למה שהצלמת מביאה), תחביבים שאתן רוצות להראות ועוד.


סגירת צלמ/ת

אל תתפשרו על מקצועיות וטעם. בחרו קודם מהו התקציב שלכם וחפשו צלמים בטווח זה. שימו לב שהמחיר לא יורד מ500 ש"ח, מכיוון שמחיר זול כל כך מעיד על חוסר ניסיון/תמונות לא איכותיות.

לפני שאתםן מרימים טלפון בדקו את העבודות של אותו צלם מבחינת איכות (לדוגמה מצולמים שנמצאים בפוקוס) וגם מבחינת הטעם (תמונות שאתם אוהבים). נסו למצוא המלצות על אותו צלם- אם זה בגוגל או בעמוד הפייסבוק שלו. אם אנשים רנדומלים בפייסבוק המליצו עליו חקרו טוב לפני שאתם סוגרים. יכול להיות שמדובר בעצם בחברים ובני משפחה שמנסים לקדם אותו ולא לקוחות לשעבר. בשיחה הטלפונית שימו לב לאופן ההתנסחות שלו- האם הוא מצטייר לכם כמחושב וקר? האם אופן הדיבור ברור? האם האינטרקציה נעימה? אלו אלמנטים חשובים מכיוון שאותו צלם הולך לבלות לפחות שעה עם בתכם :) ובנוסף תרצו שחוויית השירות תהיה להם נעימה.

**טיפ קטן ממני: תבדקו במידה ואתם סוגרים תאריך לצילום בוק האם יש לכם הנחה על צילום האירוע.



איפור, בגדים וטיפוח

כאשר זה נוגע לביגוד שימו לב שבגד לא מקושקש מידי. לפעמים יש נטייה להתפזר ולשלב הרבה צבעים וצורות ביחד מה שיוצר בלבול בתמונות. נסו לחשוב אילו צבעים מתאימים למיקום שנבחר. לדוגמה-בגד ירוק לא ישתלב יפה ביער אלא גווני חום ובורדו.

מבחינת טיפוח "הכל הולך". רק שימו לב שאם הנערה מסירה שיער חשוב שתעשה זאת כמה ימים (לפחות) לפני כדי שלא ישארו סימנים.

בנוגע לאיפור אני תמיד מעדיפה איפור טבעי ועדין. אפשר לשים מעט אודם/שפתון שמוסיפים חיות לפנים. במידה ויש פצעונים לא הייתי מוותרת על האופציה של מייק אפ ופודרה מכיוון שרואים הכל בתמונות. אם מאפרים עם מייק-אפ אסור לשכוח פודרה כדי שהפנים לא יבריקו. ואפשר גם למרוח לק שמתאים ללוק; זה תמיד מוסיף.

בשטח לפעמים התנאים מאתגרים ולכן כדאי להביא מברשת שיער, קרם לחות לשיער, בקבוק מים, גומייה, שפתון לחיזוק הצבע וחומר נגד יתושים. מומלץ גם להביא נעליים ספייר למקרה ויש בוץ/רטיבות.




נוכחות הורית

האם כדאי לכם להיות נוכחים בצילום של בתכם? זוהי שאלה טריקית שרק אתם תוכלו לענות עליה. לרוב אני מצלמת את הנערה כשהאם נמצאת לידי לסיוע ופרצופים מצחיקים. צריך לקחת בחשבון מספר דברים: באיזו סיטואציה היא תהיה הכי משוחררת? מה מעניק לה ביטחון? האם יש סיוע שהיא צריכה? האם היא ביישנית או פתוחה עם אנשים זרים? התשובות לשאלות הללו יתנו לכם את הכיוון הנכון. יש נערות שיעדיפו להצטלם ללא ליווי ומאוד יהנו מזה, ויש נערות שירגישו יותר משוחררות כאחד ההורים (או שניהם) לידן.


דוגמה לצילומי משפחה בבוק בת מצווה

מה לשדר לנערה במהלך הצילומים

בהכנות לבוק ובנסיעה ללוקיישן לפעמים יש קצת לחץ. פתאום שוכחים להביא את הזר מהרכב, יש פקק קטן בדרך, יש אי הסכמה על הלבוש וכו'. חשוב לזכור שהצילומים נועדו בין היתר לכיף. אם לא כיף ונעים לנערה, ואם היא תרגיש לחץ ותסכול, זה יתבטא אחר כך בתמונות.

משפטים כגון "זה חיוך מאולץ" ו"תחייכי!" מוסיפים לחץ וחוסר ביטחון לנערה. אי אפשר לכפות הבעות פנים, צריך להביא אותן בדרך הכי טבעית שיש :) (ומי אמר שבכל תמונה חייבים לחייך?).

בשטח הכי חשוב להקשיב לצלמת. אם היא אומרת שלא נורא שהשמלה קצת התלכלכה, אם היא מבקשת להיות עם הנערה ביחידות (וכו') כנראה שיש לכך סיבה. אם הצלמת רגועה ושולטת בעניינים גם אתם יכולים להיות רגועים ולהנות מהחוויה.


כמות לעומת איכות

יותר תמונות באותה כמות של זמן, יותר תלבושות, אביזרים, לוקיישנים.. כל אלה בכמות גדולה מידי יכולים לבוא בחשבון על איכות התמונות והצילום. ברגע שמנסים להספיק כמה שיותר דברים, זה לא נותן מספיק זמן להשקיע בעיקר. ובכדי להוציא תמונות מהממות צריך סבלנות ורוגע מבלי להתפזר. הלחץ להספיק גם עלול להשפיע על הנערה, ואנו הרי רוצים חוויה חיובית בשבילה.


פוזות

כשמדובר בפוזות אפשר להתכונן מול המראה בבית אך לא חובה. מעבר להדרכה של הצלמת העמידה מול המצלמה לא חייבת "לדרוש" כל הזמן פוזה מורכבת. אפשר לביים רגעים אותנטיים של הפרחת בועות סבון וקפיצות באוויר, ולבחור פוזות נוחות כגון ישיבה. הצילומים צריכים להיות זורמים וטבעיים שהרי מדובר בבת מצווה, ולא בבוק דוגמנות. לכן, *כל אחת* יכולה להצטלם. אין אצלי דבר כזה של מישהי שאינה מתאימה לצילומים.



אביזרים ולוקיישנים

האביזרים והמיקום צריכים קודם כל להתאים לטעם ולסגנון של הנערה. המטרה היא הרי להעביר את האישיות שלה ואת תחביביה דרך התמונות. את הלוקיישן בוחרים בשיתוף פעולה עם הצלם והמלצותיו. בנוגע לאביזרים אפשר להביא זר פרחים, מפת פיקניק, מצלמה, צבעי גואש, בגדי בלט, ספר ועוד. לפעמים מספיק לעבור על המדף שלה בחדר בכדי לשלוף אביזר מוצלח.

דוגמה לתמונת בת מצווה בבוק בת מצווה


הדפסות

לאחר הצילומים יש אפשרות להדפיס אלבום/קנבס/להגדיל את התמונה דרך הצלם. כאן אתייחס ספציפית לאלבומים. אופציה ראשונה היא ללכת לחנות פיתוח עם דיסק-און-קיי ולקנות אלבום קלאסי לתמונות מפותחות.

האופציה השנייה היא לרכוש אלבום דיגיטלי מעוצב מהצלם. שימו לב, צלמים שלוקחים פחות מ400 ש"ח על אלבום כנראה לא מעצבים אותו באופן אישי בתוכנות עריכה, אלא דרך האתרים מוכרים כגון לופה, אלבומי וכד' (מה שתוכלו לעשות בעצמכם).

אלבום צריך להחזיק במצב טוב לאורך זמן, להיות בעל דפים קשיחים כדי שלא יתקמט ועם ציפוי.

איכות בעיני שווה כל שקל גם אם ההדפסה עולה יותר.

אם לא יצא לכם להכיר אותי, נעים מאוד!

אני מזמינה אתכם להמשיך לאתר שלי ולהתרשם. יש לי עוד המון מאמרים וכלים מועילים בנושא.

אפשר גם ליצור איתי קשר בכל מה שקשור לצילומים.



ליצירת קשר

תודה

bottom of page