top of page

הבלוג שלי

המדריך לצילום איכותי בפלאפון (סמארטפון)

היום כמעט לכולם יש סמארטפון עם מצלמה איכותית ומשוכללת. כמעט כל אחד יכול לצלם תמונות יפות ואיכותיות, אך למעט אנשים יש את הידע איך לעשות זאת בצורה נכונה.

לא מעט אנשים מחפשים סדנאות ומדריכים ללימוד צילום בפלאפון מסיבה טובה; הם מבינים את החשיבות של זה בימינו.

כצלמת מקצועית, אשמח לתת לכם טיפים וטריקים לצילום בפלאפון החכם שלכם.


דוגמה לצילום עם הפלאפון של אוכל


זווית מחמיאה:

לזווית הצילום יש חשיבות מכרעת על התוצאה! גם בצילום מקצועי וגם בצילום בפלאפון.

מה זה אומר זווית? מאיפה אנחנו מצלמים משהו.

כלומר, אנו נחליט האם לצלם משהו מלמטה, מלעלה, בגובה שלו, טיפה מלמעלה וכו'.

צילום מישהו עם סנטר כפול למשל מלמטה זה לא הדבר הכי מחמיא.

צילום אדם שלא רוצה שיראו קרחות שיש לו ממקום גבוה - פחות מומלץ.

צילום אוכל למשל יפה מאוד לצלם מלמעלה- בצורה שהפלאפון מקביל לצלחת.

כשאתם מצלמים- נסו לצלם מכל מיני כיוונים כדי לראות מה עובד הכי טוב.

כשאתם מצלמים בני אדם, אני ממליצה קודם לצלם בגובה העיניים שלו, כשהוא במרכז המסך ותופס את רובו.


דוגמה לצילום בוק בת מצווה. נערה נושפת נצנצים

דוגמה לזווית שמחמיאה למצולמת ומדגישה את העיניים היפות שלה (צילום מלמעלה)



לחתוך במקומות הנכונים:

כשאנחנו מצלמים אנחנו חותכים חלקים גדולים מהמציאות שאנחנו רואים. כשאנחנו מצלמים שולחן למשל, אי אפשר לראות בתמונה את הכיסאות שבפינת החדר.

כשאנו מצלמים חצי כיסא, אנחנו חותכים אותו ומראים רק חלק ממנו.

יש לנו את הכוח להראות למי שרואה את התמונה רק את מה שאנחנו רוצים. צילום דברים בשלמותם, מבלי לחתוך אותם, יתן תחושה יותר מקצועית ותמונה יותר מסודרת.

כשמדובר בצילום אנשים אפשר לצלם רק פנים, רק עיניים, רק ידיים, חצי גוף או גוף שלם. כשעושים זאת, צריך לשים לב ש"חותכים" בצורה נעימה.

למשל, כשמצלמים מישהו בצורה שהידיים שלו נחתכות זה לא כל כך נעים. צילום פנים כשחותכים את הצוואר, זה גם לא כל כך מרגיש טוב (ולכן כדאי לצלם מהכתפיים).

דוגמה לתמונה מבוק בת מצווה. נערה מחייכת למצלמה

דוגמה לצילום חצי גוף בצורה נכונה



להשתדל לצלם תמונות ישרות

מה זה אומר תמונה ישרה? לרוב אנחנו נרצה שמי או מה שאנחנו מצלמים יופיע ישר ולא עקום. זה יותר נעים לעין, ונראה יותר מדויק ומקצועי. שימו לב לנערה שבתמונה העליונה- היא מופיעה ישר. לפעמים יש אלמנטים נוספים ברקע של המצולם שישפיעו על היישור של המצלמה. למשל אם יש אופק, אז יהיה הכי נעים ונכון שהוא יהיה מקביל למצלמה ולא עקום. לדוגמה, שימו לב לאופק של הים בתמונה הבאה:

דוגמה לצילום בים של בוק בת מצווה

הפס של האופק- של הים, מקביל לחיתוך של התמונה



מצבי צילום: רגיל, פנורמה, "מיקוד חי", צילום מקצועי, HDR.

יש מלא מצבי צילום בפלאפון. איזה בוחרים?

קודם כל אתם לא חייבים להתעסק בזה. אתם יכולים לבחור באופציה של "צילום רגיל" ולא לשבור את הראש. אם בכל זאת אתם רוצים לשדרג את התמונות שלכם אתם מוזמנים להתעמק בסעיפים הבאים:

**צילום מקצועי- יש אופציה לצלם בצורה מקצועית יותר בפלאפון. אך ככל הנראה אם אתם קוראים את המדריך הזה, המצב של צילום מקצועי הוא לא בשבילכם :) צריך ממש ידע מקצועי בצילום במצלמה ברמה הטכנית כדי לדעת מה לעשות. ואת זה אי אפשר ללמוד על רגל אחת.

**מיקוד חי- יש מצב בפלאפון בו אפשר להתמקד באזור מסוים בתמונה, ושהשאר יהיה מטושטש. זה יוצר אפקט יפה ומקצועי, וככה אפשר להתמקד רק במה שחשוב בתמונה ולטשטש את מה שפחות מתאים לנו. בפלאפון שלי המצב הזה נקרא "מיקוד חי". אני פחות ממליצה עליו כשאתם מצלמים אוכל מלמעלה או כשאתם מצלמים נוף. המצב הזה מאוד יפה לצילום אנשים וחפצים. אבל שימו לב- כשאתם מצלמים כמה אנשים בבת אחת כדאי להימנע מהמצב הזה כדי שכולם יהיו בפוקוס.

**צילום HDR: אני אסביר את זה הכי בפשטות שאפשר- מכירים את זה שאתם מצלמים שקיעה מדהימה בים, וכשאתם מצלמים את השמש החוף הופך לשחור, וכשאתם מצלמים את החוף, השמיים הופכים ללבנים? מצב HDR עוזר בזה. אפשר כך ליצור איזון בין הצל לאור בתמונה. מומלץ מאוד (ובעיקר) לצילומי נוף.

דוגמה לצילום סידורי פרחים באירוע בת מצווה

דוגמה לתמונה עם רקע מטושטש (במצלמה מקצועית)



צילום בחושך וצילום תזוזה

כשאתם מצלמים בחושך נסו לייצר כמה שיותר תאורה. אם זה הדלקת מנורות, צילום ליד מנורת שולחן ועוד. שימו לב שיש סיכוי גדול שתזוזה של המצולם תהפוך למטושטשת במיוחד בלילה. ככל שמואר יותר, יהיה סיכוי גבוה יותר שהתנועה (למשל תזוזה של יד או ריצה של ילד) תהיה פחות מטושטשת.


תאורה-

ההמלצה הגורפת שלי- צילום בתאורה טבעית!

מה זה אומר? צילום בעזרת האור של השמש. זו התאורה הכי קלה ופשוטה שיש. עם זאת כדאי לעקוב אחר מספר כללים: א. כשמצלמים מישהו בחוץ ולא בצל, מומלץ שהשמש תהיה מאחוריו או לפניו, לא מימינו ולא משמאלו. אלא אם כן מעונן.

ב. עדיף לצלם בזמן שהשמש לא חזקה מידי, שזה בשעות הבוקר או כשעתיים לפני שקיעה.

ג. אם אתם בבית אפשר לצלם מול חלון (עם הפנים או האזור שאתם רוצים לצלם לכיוון החלון, כלומר האור שנכנס). אם השמש שנכנסת מהחלון חזקה מידי אפשר להיעזר בוילון שקוף שיחליש אותה.


פוקוס

זה די פשוט. כשמצלמים, לפעמים הדבר שאנחנו רוצים שיהיה עליו דגש יוצא מטושטש. לכן כשמצלמים בפלאפון משהו, פשוט לוחצים על האזור שאנחנו רוצים שיראה הכי ברור במסך המגע. ככה פשוט. כך אנחנו אומרים למצלמה במה להתמקד. אם זה על פנים של מישהו, קערת מרק, או טיפות הגשם שעל החלון.

דוגמה לצילום עם עומק שדה רדוד. צילום אצטרובל.

פה למשל הפוקוס הוא על האצטרובל ולא על הרקע שלו



תוכן- תמונה עם יופי ומשמעות

אתם יכולים להסכים איתי שסתם לצלם בניין בלי משהו מיוחד זה די משעמם. זה שצילמתם אותו טוב זה לא מספיק אם הוא לא ממש מעניין. בסופו של יום הצילום הוא אמצעי כדי להעביר משהו מסוים לנו או למי שרואה את התמונה.

זו יכולה להיות תמונה של הילד שלכן, שהלב שלכן מתרחב כשאתן מביטות בה.

זו יכולה להיות תמונה של נוף יפה שתשמחו לשתף עם חברים ברשתות.

וזה יכול להיות ג'וק שבגללו כל הבית עומד על השולחנות.



טיפים וטריקים קצרים שלי לצילום בפלאפון:

זווית מחמיאה- מלמעלה: אם רוצים ללכת על בטוח בצילום אנשים, אחת הזוויות הכי מחמיאות היא מלמעלה. כך לא רואים סנטר כפול ויש דגש על העיניים. לא חייבים לעמוד על כיסא כשעושים זאת. אפשר לבקש ממי שמצטלם לשבת.

ניקוי העדשה: עדשה נקייה זה מאוד חשוב לצילום איכותי עם חדות טובה.

שימוש בעדשה אחורית: אל תשתמשו במצלמה הקדמית של הפלאפון אלא אם כן אתם מצלמים סלפי. המצלמה הזו פחות איכותית.

טריק לצילום מגניב בלילה: אם בא לכם צילום שיפיל לסתות: צלמו במקום שיש בו הרבה אורות קטנים ברקע. למשל, מסעדה עם הרבה אורות, שרשרת מנורות של קריסמס או אפילו מנורות של תחנת דלק. תשימו את המצלמה על מצב מיקוד חי, או עומק שדה רדוד, ולחצו על מה או מי שאתם מצלמים כשנורות ברקע (עדיף כמה שיותר רחוקות). ככה זה נראה:


דוגמה לצילום עם אורות ברקע


אתם מוזמנים גם לקרוא פה על עשרה טיפים לצלם המתחיל. בהצלחה!

423 צפיות

ליצירת קשר

תודה

bottom of page