top of page

הבלוג שלי

איך לצלם טוב יותר? 7 טיפים לצלם המתחיל


בין אם אתם מחפשים להיות צלמים מקצועיים וטובים יותר, ובין אם אתם מצלמים כתחביב או לעסק, המדריך הזה יעזור לכם לשפר את הצילום ולהפוך אותו למוצלח יותר. דווקא מה שמובן מאליו ומה שנראה כביכול פשוט- יכול לעשות את ההבדל המשמעותי ביותר.

אם לא קראתם את עשרת הטיפים שלי לצלם המתחיל, זה הזמן. שם אני מתייחסת יותר לשיפור הצילום, כגון הכרות עם המצלמה ואימון ותרגול. פה אתייחס לאספקט הטכני יותר. ט



קווים ישרים

אני לא אתחיל לדון בקומפוזיציה לעומק. כשזה נוגע לצילום, אפשר ליצור צורות - קו ישר, קו עקום, עיגולים. צורה סימטרית וצורה א-סימטרית. ההמלצה שלי, ובייחוד בתחילת הדרך, לדאוג שיש קו מקביל לקצה של התמונה. קו אופק ישר, קו שולחן ישר, דמות ישרה ועוד. יצירה של קו מקביל נותן מראה נעים ומקצועי, אלא אם כן אתם הולכים על כיוון יצירתי יוצא דופן.


לדוגמה:

תמונה מתוך בוק בת מצווה. הדגמה לצורת קווים ישרים בצילום
דוגמה לצילום בצורה ישרה בצילום. סילואט של מצולמת על רקע שקיעה.



צילום מבעד לאובייקטים

צלמו כשבקדמה של הפריים יש משהו: עלים, פרח, עץ, מנורה, בקבוק וכו'. צילום מבעד למשהו נותן את הטאצ' הנוסף לתמונה. כמו קישוט שמשדרג את התמונה ביופי שלו.


דוגמה לצילום מבעד לעלים



עוד טיפים לצלם מתחיל, וגם למי שלא-

פוקוס מדויק הוא אתגר נצחי. זה משהו שתמיד צריך לשים לב אליו, ותמיד צריך לחדד אותו בראש.

חדות זה משהו שהופך את התמונה מחובבנית למקצועית.

בסוני, יש אופציה לזהות את אזור הפוקוס בעזרת צבע- זה מאוד יעיל. יש אופציה בחלק מהמצלמות לזיהוי פנים ועיניים שעוזרת בצילום בני אדם. האתגר הגדול ביותר הוא בצילום ילדים שובבים וצילום ספורט, שבו צריך מיומנות גבוהה בתפעול הפוקוס.

ברמה הטכנית רצוי ללמוד על עומק שדה, מהירות תריס (חשוב מאוד), אזורי פוקוס, סוגי פוקוס (קונטיניוס למשל), צילום ברצף, ואיזה ציוד מוצלח יותר בתצורות השונות של מה שאתם מנסים להשיג.

בשלב העריכה יש אופציות בפוטושופ להגברת החדות, וגם בלייטרום. אפשר לחדד את התמונה כולה, או לחדד אזורים נבחרים.

אני אוהבת לחדד את כל התמונה מעט באופן אוטומטי, ולאחר מכן לחדד חזק יותר רק אזורים ספציפים באמצעות אחד מהפילטרים שיש לפוטושופ להציע. בצילום אנשים, אני מחדדת את העיניים, השפתיים, השיער והביגוד- אך נמנעת מלגעת בעור.



תאורה לפני הכל

יש סוגים רבים של תאורה- מלאכותית (קשה או רכה), בשעות השמש החמות (הבדלים חזקים בין אור לצל), זמן שקיעה/זריחה (תאורה רכה וזהובה יותר), ועננות (תאורה אחידה, כהה וקודרת יותר).


כשזה נוגע לתאורה יש לי שתי המלצות שעושות את ההבדל:

1. השתדלו, לפחות בתחילת הדרך, לצלם עם תאורה אחידה. זה אומר לצלם פנים של אנשים כשיש רק צל/תאורה אחידה עליהם. הכי אידאלי זה כשעה לפני שהשמש שוקעת, כשאין עננים בשמיים, וכשאין צללים שאינם אחידים על האובייקט. כדאי להתחיל מהבסיס ומתנאים אידאלים ומשם להתקדם.


2. לא משנה היכן אתם מצלמים, בחרו קודם כל מיקום לפי התאורה שבו, ורק לאחר מכן לפי המראה של המיקום. עם כל הכבוד לקיר יפה, או לעץ מהמם, התאורה היא בעיני הפרמטר הראשון שמאפשר תמונה יפה. זה אומר, שרק אחרי שמצאתם נקודה עם תאורה מוצלחת, התחילו לחשוב באיזה חלק של העץ לצלם.

לא סתם הלקוחות שלי שרים כל הזמן

"אל תבכי, קרן שמש"

מפני שאנחנו רודפים אחרי הקרניים העדינות המאירות את השיער של המצולמים שלי.


דוגמה לצילום תמונה בתאורה נוחה לצילום. ילד בן שלוש מסתכל למצלמה




למי שעורך- צילום כהה יותר- יותר קל לשחזר פרטים כהים

בשלב העריכה כשרוצים לשחזר פרטים שלא מופיעים בתמונה, מפני שיש אזור כהה מידי או בהיר מידי, את האזור הכהה יותר קל לשחזר.

אני אתן דוגמה. כאשר מצלמים למשל דמות על רקע השקיעה. במידה ואנחנו רוצים להראות את השמיים היפים בצורה ברורה, הדמות מופיעה חשוכה מידי. כאשר אנו רוצים שהדמות תופיע באופן ברור ובהיר- השמיים נשרפים. אני תמיד אתן העדפה לדמות שחורה יותר, ואפתח את הצללים בעריכה, על פני שמיים שרופים. באזורים בהירים מידי בתמונה הנתונים "נשרפים" ואי אפשר לשחזר אותם (אלא אם כן החלטתם לשתול שמיים חלופיים בפוטושופ).

לכן, לרוב אני אצלם מראש תמונות מסוימות בחשיפה קצת יותר נמוכה בידיעה שהן יצטרכו הבהרה לאחר מכן בפוטושופ או בלייטרום. עם זאת, צריך למצוא את האיזון כדי שהדמות המצולמת לא תהיה כהה מידי, מה שיגרום לתמונה להיות פחות איכותית ועם יותר "רעש".


דוגמה להמחשה. נערה על רקע שקיעה.




חפשו השתקפויות

השתקפות משדרגת כל תמונה. צלמו בהשתקפות בים, בשלולית קטנה, מראה, חלון, אגם ועוד. זה משדרג את התמונה. לפעמים אני מוסיפה השתקפות בפוטושופ (אפשר לרכוש דרך האתר שלי אקשן להשתקפויות).



לצאת מהקופסה- לצאת מהקופסה. לא לצלם בצורה שמצפים או בצורה שמקובל כל הזמן. לחשוב איפה לחדש, איפה להתבלט, איפה להיות שונה, זאת בתנאי שאתם כבר מכירים את הבסיס.

קיימים הרבה צלמים כיום שהעבודות שלהם דומות אחת לשנייה. איפה החותם שלכם? הקסם שלכם? זה יכול להיות בלוקיישן מסוים. יכול להיות שדווקא במקום שמקובל לצלם עם צמצם רדוד תצלמו עם עומק שדה גדול, כדי להכניס יותר את הרקע לתמונה.


נערה אוחזת ירח על רקע שמיים

בהצלחה :)



480 צפיות

ליצירת קשר

תודה

bottom of page