top of page

הבלוג שלי

בוק בת מצווה לדתיות: מה ללבוש? רעיונות לביגוד

ההבדל המהותי בין צילומי בוק בת מצווה חילוניים לבין דתיים הוא בלבוש. הבגדים יתאימו יותר לאורח החיים הדתי ויהיו צנועים יותר.

אצל צלמות רבות אין שירות סטיילינג וצריך להתלבש בבית, ולא ברור מאיפה להתחיל. לכן הכנתי מאמר שמסביר מה ללבוש לבוק בת מצווה.

כאן אתמקד בלבוש צנוע/ארוך/דתי.


גילוי נאות, אני דתייה לשעבר. הרבה דתיים מצטלמים אצלי ומזמינים אותי לאירועים. לכן לא אעבוד על התמונות אחרי כניסת שבת, ולא אגיע חשופה מידי לצילומים. אדע להתנהל נכון בכדי למנוע סיטואציות מביכות. אני ממליצה בחום להתייחס לנושא הזה לפני שאתם מחליטים לקבוע עם צלם.



אז למה צריך לשים לב בבוק בת מצווה לדתיות?


לשילוב הצבעים:

על בחירת צבעים כתבתי במאמר "מה ללבוש לבוק בת מצווה". במקרה של לבוש ארוך יותר צריך לשים לב שצנוע יותר= יותר בד. וככל שיש יותר בד, הצבע שלו מקבל תפקיד יותר דומיננטי בתמונה. שמלה ארוכה בצבע ורוד תוסיף יותר צבע מאשר שמלה קצרה. זה יכול להיות דבר נהדר שמוסיף המון לתמונה, ומצד שני זה יכול להיות "יותר מידי". לכן התאמת צבעי הבגדים הופכת ליותר משמעותית.


תוספות שנועדו לשמור על צניעות:

אני זוכרת היטב את הימים בהם הלכתי עם טייץ' מתחת לחצאית ושרוולון. כל בגד שמטרתו להפוך את הלוק לצנוע, ולא עומד בפני עצמו, יפגע ביופי של הסט. הטייץ' לא עושה לתמונות חסד, גם אם כמעט ולא רואים אותו. תמיד עדיף בגד ארוך יותר, או שילוב ז'קט יפה.


נערה צועדת ביער עם שמלה צהובה ומביטה כלפי מעלה


לבוש שלא יחשוף בקלות:

לפעמים יש לי תמונות שהלקוחות לא יכולות לעשות בהן שימוש מפני שהשמלה עלתה למעלה. יש לבוש שבפוזות מסוימות חושף את הגוף בקלות. לא תמיד שמים לב בשטח ואז זה יכול לבאס. אני משתדלת לתקן תמונות מהסוג הזה, אבל מראש עדיף לחפש את הביגוד איתו יהיה פחות סיכוי שזה יקרה.


חולצה לבנה:

חולצה לבנה זה הכי קלאסי וכמעט תמיד נלבש אצלי בצילומי בוק לדתיות. אבל מה? אני אישית לא חובבת גדולה. לפעמים זה מזכיר לבוש של טקס, ולבוש חסר צבע שגורם לחיוורון. צבעי ב'ז, חרדל, ורוד עתיק, חום הרבה יותר מתאימים לצילומים בטבע.


ניצול של הצניעות לטובת בגדים מהממים:

בבוק בת מצווה צנוע, לדתיות (ולמי שרוצה להתלבש ארוך/צנוע), יש משהו מאוד קלאסי וקסום שמתאים לטבע בבגדים ארוכים יותר. זה קצת מזכיר לי סגנון כפרי של פעם, אירופאי. למשל צווארון תחרה, בד זורם, בד מקטיפה וכפתורים גדולים. יש בסגנון הזה משהו שמייצר קסם.


אתן מוזמנות להציץ בגלריה שלי לבוק בת מצווה ולהתרשם :)



 

אם לא יצא לכם להכיר אותי, נעים מאוד!

אני מזמינה אתכם להמשיך לאתר שלי ולהתרשם. יש לי עוד המון מאמרים וכלים מועילים בנושא.

אפשר גם ליצור איתי קשר בכל מה שקשור לצילומים.



ליצירת קשר

תודה

bottom of page