top of page

הבלוג שלי

תכנון צילומי תדמית


לעומת צילומי בת מצווה, אירועים וכדומה, צילומי תדמית הם מאוד מגוונים ומשתנים בין עסק לעסק.

יש מגוון רחב מאוד של אופציות שאפשר לבחור ביניהן ורעיונות בלתי מוגבלים. חשוב שהמצולם (בעל העסק) יחשוב מה משרת את העסק שלו הכי טוב.

בתחילה, הייתי ממליצה לכם לחשוב;

מהו המיתוג של העסק שלי? מהם המשפטים המרכזיים שמתארים אותו? אילו פרסומים בעסק הכי מצליחים? באילו אפיקים מרכזיים אני משתמש לשיווק?

לאחר שמיקדתם את עצמכם, התחילו להיכנס לפרטים. אל תשכחו שגם הצלם אמור לחשוב על כל האלמנטים הבאים, ולכן שיתוף פעולה וחשיבה משותפת הם קריטים מאוד. יותר מאשר בכל צילום אחר.

 

1. גוונים וסגנון

יש כל כך הרבה סגנונות וצבעים בצילום. בשונה מבוק בת מצווה שבו אנו יוצאות לטבע בכיף, כאן כל בחירה חשובה להתאמה גבוהה לעסק וסגנונו. יש צבעים קודרים, חמים, ורדרדים, ירוקים ועוד. יש צילום רשמי, דרמטי, אדג'י, עדין, מתוק, טבעי, כפרי, מודרני, חדשני.

שימו לב שהכל תלוי בסגנון העסק שלכם. כלומר, עסק לאפיית עוגות לדוגמה יכול להיות בשני סגנונות מאוד שונים- סגנון מתוק, סגנון קודר, סגנון נקי.



2. עשו רשימה של כל סוגי התמונות הקריטיות לכםן

מה הדברים המרכזיים שאתם זקוקים להם בתמונות?

תמונת פרופיל על רקע לבן? תמונה עם מוצר? מספר תמונות רק של המוצר? תהליך ההכנה? צילום שלכם עם השארת מקום לכיתוב שיווקי? תמונות גוף? תמונות פנים? באיזו פלטפורמה התמונות יתפרסמו?


3. העזרו בPINTREST בשביל ההשראה

אין אתר מוצלח יותר בכדי לקבל מוזה ורעיונות לצילומים. פשוט כתבו את המילה Photography ולידה מילה שקשורה לעסק שלכם. לדוגמה "Photography personal trainer".


צילום מסך של דוגמאות מפינטרסט

4. אביזרים

לקראת צילומי התדמית תצטרכו להכין אביזרים. מכיוון שיש כל כך הרבה סוגי עסקים הצלם לא יוכל לספק את כל האביזרים הנדרשים.

אם מדובר בעסק לבישול יהיה אפשר לשלב סיר, מחבת, כף, מצרכים. אם מדובר במאמן כושר לרוב ישולבו משקולות, מזרן, מגבת, בקבוק מים.

שימו לב שהאביזרים נקיים ונעימים למראה. מומלץ לחשוב איך הם משתלבים עם החלל והלבוש.

5. לוקיישן

מהו המיקום שהכי מתאים לכם לשיווק העסק? זה יכול להיות סטודיו, טבע, עיר או בתוך מבנה מסוים.



6. לבוש, שיער ואיפור

לפעמים אנשים שוכחים את החשיבות של הלוק עצמו. איפור יכול להיות טבעי או מתוחכם. לבוש יכול להיות צבעוני, רשמי, אופנתי.

אם יש משהו שברצונכם להסתיר (לדוגמה שטף דם) השתדלו לעשות זאת עם הביגוד/מייק-אפ. עדיף שהבגדים יהיו כמה שיותר חלקים ועם כמות מינימלית של ציורים. בנוגע לשיער: הוא יכול להתנפח ולהתבלגן לאורך הצילומים. הביאו אתכם מראה, מברשת וקרם אם צריך.

7. מקום פרסום מועדף

מהם המקומות המרכזיים בהם אתם הולכים להשתמש בתמונות (רשתות חברתיות? אתר?)? אם הצלם ידע את התשובה לשאלה הזו הוא יכוון את הסגנון לאמצעי הפרסום שלכם. אם מדובר בתמונות לאתר רציני, התמונות בהתאם יהיו יותר רשמיות. אם מדובר באינסטגרם הסגנון יהיה יותר קליל ומותאם לפוסטים.

בשלב העריכה הצלם יתאים את הפורמט לאמצעי הפרסומי. באינסטגרם למשל בכדי שהתמונה תיראה טוב לפעמים כדאי לשנות את הגוונים שלה, לחדד אותה, ולהקטין את הגודל שלה.


צילום מסך של האינסטגרם שלי


 


-רותי-

ליצירת קשר

תודה

bottom of page