איך תבחרו את הצלם המושלם

עודכן ב: 4 דצמ 2023

בחירת בעל מקצוע יכולה להיות מטלה לא פשוטה בכלל, ובייחוד כשמדובר בצלם. כשתמצאו את הצלם המתאים לכם תרצו שהוא יהיה מקצועי, אמנותי, מתחשב ובעל יחסי אנוש טובים. אתם תרצו שיוכל ליצור תמונות איכותיות שיציגו את המסר או התחושה שאתם מנסים להעביר, ובמקביל שיעביר לכם את התמונות בזמן ויעניק לכם שירות ברמה גבוהה.

אז אם אתם בעלי עסק, משפחה או יחידים, המדריך הזה נכתב במיוחד בשבילכם.

הדבר הראשון שהייתי ממליצה בשלב בחירת הצלם הוא בחינת עבודות. צילום זו אמנות, ולכן לכל צלם יש סגנון ייחודי משלו שמאפיין אותו.

ולכן, כשבוחרים צלם חשוב לשקול מספר דברים:

א. האם הצלם נראה לנו מקצועי

ב. האם התוצאות שלו טובות

ג. האם אנו אוהבים את התמונות והסגנון שלו

​​​

​​​

​​​​​​​הדבר השני שהייתי ממליצה לבדוק הוא: המלצות ופידבק חיובי. המלצות על צלם הן חשובות ומראות שיש לו לקוחות מרוצים. המלצה יכולה להגיע מחברה טובה אך לא בהכרח; אפשר למצוא ביקורות והמלצות בעמוד הפייסבוק של הצלם ובנוסף באתרו.

טיפ קטן ממני: אל תסמכו על המלצות בקבוצות שונות בפייסבוק מבלי להכיר את הממליץ באופן אישי.

​​​​​​​​​​​​​

מחיר

במידה וצלם לוקח מחיר הנמוך מ500 ש"ח (ללא הנחה) לבוק למשל, כדאי לברר מדוע המחיר כה מוזל לפני שסוגרים איתו. חשוב לברר- האם הוא צלם מתחיל? האם יש לו לקוחות לא מרוצים? האם הוא מתמחר נכון בכדי להפיק רווחים הוגנים מעבודתו?

עדיף להוסיף כמה מאות שקלים ולקבל תוצאה מושלמת עם צלם שמתוצאותיו תהיו מרוצים.

כימיה

חשוב לפני שסוגרים להרים טלפון לצלם ולוודא כי יש כימיה בסיסית. עניין זה חשוב לצילומים בהם אתם צריכים לקבל תחושה טובה של ביטחון ורוגע. בנוסף כדאי לתאם ציפיות בהקשר של ההתנהגות; לדוגמה, עד כמה תרצו שאותו צלם יהיה אסרטיבי בצילום אירוע? האם תעדיפו שיצלם אתכם מזווית מסוימת?

ככל שתעבירו מראש את ציפיותיכם כך הן יענו באופן מלא יותר על ידי הצלם.

פרטים טכנים

הפרטים הטכניים חשובים לשם תיאום הציפיות עם הצלם.

חשוב לשאול:

האם התמונות יעברו עריכה,

האם מדובר בציוד מקצועי,

כמה תמונות יועברו אליכם ואיך,

מה עושים במקרה והצלם חולה,

בכמה שעות צילום מדובר,

והאם קיים ניסיון בסגנון הצילום הנדרש.

האם הצלם זכר או נקבה?

זה יכול להישמע לנו קצת מצחיק, אך כשחושבים על זה לפעמים חשוב לנו שיהיה מדובר בצלמת ולא בצלם ולהפך. אצל חלק מהאנשים המגדר ישפיע על תחושת הנוחות והאינטראקציה. בעיני למשל, בוק בת מצווה צריך להיות מצולם על ידי אישה שחוותה את הגיל הזה, ומכירה מקרוב את השלב הזה בחיים אצל נערה צעירה.

לסיכום, קחו את הזמן לשבת ולחשוב איזה צלם מתאים לכםן בכדי שתוכלו להשקיע את הכסף בתוצאה וביחס שאתם מחפשים.

    110