top of page

הבלוג שלי

טעויות שצריך להכיר לפני שמתחילים לתכנן אירוע- תכנון אירוע מנקודת מבט של צלמת


צילום סידורי פרחים באירוע


היתרון שלי כצלמת באירועים הוא שיש לי אפשרות להשקיף על המתרחש באין מפריע. אני יכולה לשמוע תגובות של אורחים, לראות הבעות פנים, ואפילו לטעום את האוכל בכמות גדולה של אירועים. האפשרות לחוות את האירוע כ"זבוב על הקיר", והאפשרות לחוות כמות כזו של אירועים מאפשרים לי ללמוד הרבה על העולם הזה.



ההמלצות שלי בתכנון אירוע:


תקלות בציוד

יש בלא מעט אירועים תקלות טכניות, ובייחוד בהקרנה של סרטון או מצגת. לפתע המחשב עושה בעיות עם הניגון, המקרן לא מחובר טוב למחשב, או שהסאונד חלש מידי או מעוות. לכן אני ממליצה להביא ציוד גיבוי אם אפשר, ובנוסף לנגן את הסרטון לפני שהאורחים מגיעים כדי לוודא שהכל עובד כראוי.


מצגת ארוכה מידי

מצגת או סרטון ארוכים מידי מוציאים את האורחים מריכוז. הם מתחילים במבט מנומס להסתיר פיהוקים ומשתדלים לחייך למרות ששפת הגוף שלהם משדרת כבר משהו אחר. תזכרו לרגע במצגות שראיתם לדוגמה בבת מצווה. מה הרגשתם באותו רגע?

כשאתם רואים סרטונים ותמונות של ילדכם אתם זוכרים מה קרה שם. אתם יודעים מה התרחש ואילו רגשות חוויתם באותו זמן. בנוסף אתם גידלתם אותו, אתם תוכלו ליהנות מכל תמונה שלו מתוך האהבה הגדולה שלהם כלפיו.

האורח יכול להנות מצילום של תינוק שהם מכירים כיום כנער, עם פרצוף מצחיק, או פוזה מגניבה, אך כשזה יותר מידי הם עלולים כבר להתחיל להשתעמם.

בעיני, אורך מצגת צריך להיות כדקה- דקה וחצי. ואורך של סרטון ערוך לא יותר מ6 דקות, אלא אם כן הוא מאוד יצירתי ומעניין. נסו להעביר את הרגשות שלכם דרך התמונות והסרטונים בדרכים יצירתיות.


ריחות

לא נעים לי להגיד, אך יש אירועים שאני מגיעה אליהם ויש ריח רע חריף באולם שאי אפשר לאוורר (אין חלונות). זה קורה הרבה באולמות של בתי כנסת ובתי מלון. אני חושבת שזה משהו שאפשר לבדוק מראש, בשלב תכנון האירוע, כאשר קובעים לראות את האולם בזמן שמתקיים אירוע. וחשוב לוודא את רמת הניקיון של המקום, ומה גורם לריח.


עסקאות חבילה

הו, כמה יש לי להגיד על עסקאות חבילה עם אולמות. אני אסכם לכם את השורה התחתונה- עסקאות חבילה זה סיכון גדול. אין לכם אפשרות לבחור בבעלי המקצוע או להחליפם במידה ואתם לא מתחברים לתוצרים ולעבודות שלהם. מידי פעם מרים אלי טלפון לקוח מאוכזב שלצערו צריך לצלם שוב בוק בת מצווה מפני שקיבל תוצאה לא איכותית מעסקאות החבילה.

אם בכל זאת אתם הולכים על זה תבדקו הכל טוב-טוב. שלא יהיו לכם הפתעות אחר כך.


מחסור בכיסאות

מסיבה שאיננה ברורה יש לפעמים מחסור במקומות ישיבה. זה יוצר מצב לא נעים שבו בעלי האירוע צריכים לחפש כיסאות לאורחים במקום להתמקד במה שחשוב. איני יודעת אם זה עקב מוזמנים רבים מידי או פאשלה של האולם, אבל תמיד כדאי לוודא שיש כיסאות ספייר, ואפילו שולחן ערוך נוסף.


לשחרר

יוצא לי לראות בעלי אירועים שעסוקים בארגון ובדאגה שהכל יתנהל כשורה, עד שהם לא נהנים מהאירוע בעצמם.

יש דברים שבשטח לא יקרו בדיוק לפי התכניות שלכם אם לא תהיו שם. הצלמים יתקשו לזהות את הסבים והסבתות בלעדיכם, המלצרים לא ידעו מתי צריך לשלוף את העוגה שהבאתם וכו'. כל עוד אתם המפיקים של האירוע, אתם ה"בוסים" וגורם המידע היחיד של בעלי המקצוע. אתם היחידים שיכולים להראות להם איך אתם רוצים שהאירוע יתנהל ויראה.

מצד שני חשוב שתוכלו ליהנות ולא להיות רק ב"תפקיד". ככל שקיים תיאום ציפיות מראש כך תוכלו ליהנות, לשוחח עם האורחים, לאכול, לרקוד ולהתרגש. ככל שהבחירה היא בבעלי מקצוע יותר מקצועיים, כגון אולם מסודר ומתותק שיודע לנהל לו"ז, צלם שלא צריך שיפעילו אותו כל הזמן, דיג'יי עם לו"ז מסודר ומוכן מראש, כך תוכלו פשוט ליהנות ולהירגע.


אירוע בחוץ בקיץ

אירוע בחוץ בקיץ, לפני שהשמש שוקעת יכול להפוך לסיוט. הקיץ הישראלי יכול להרגיש כמו כבשן.

ציליות לא תמיד מונעות את החום, ולפעמים הן אפילו מגבירות אותו. מאווררים אינם תמיד מספיקים, ואם יש בית ליד הגינה ככל הנראה תמצאו את האורחים יושבים שם, מול המזגן. אני ממליצה על אירועי חוץ שלא בשיא עונת החום.



 

אם לא יצא לכם להכיר אותי, נעים מאוד!

אני מזמינה אתכם להמשיך לאתר שלי ולהתרשם. יש לי עוד המון מאמרים וכלים מועילים בנושא.

אפשר גם ליצור איתי קשר בכל מה שקשור לצילומים.








102 צפיות

ליצירת קשר

תודה

bottom of page